top of page
Search

Magnet

Enamus inimesi teab mis asi on magnet. Magnetil on mitmeid praktilisi kastusvõimalusi. Kõige levinum ilmselt on "külmkapimagnet". Minu arust üks vingemaid on elektrigeneraatorid ja elektrimootorid, kus magnet mängib väga olulist rolli.

Aga palju me tegelikult magnetist teame? Teame natuke sellest mida magnet teeb - tõmbab ja tõukab. Aga kuidas? Ja piisava suurusega püsimagnet, kui natuke mõelda, millist jõudu peab rakendama, et magneti tõmbejõule vastu panna. Kui palju njuutoneid on vaja, et 24 tundi kahte magnetit teineteisest eemal hoida? Ja palju tööd teeb magnet? Ta lihtsalt ON! Täitsa müstika ju tegelikult.

Kus veel, peale külmkapi, seda müstikat kasutada saab? Tänapäeval kasutatakse magnetit ka erinevates tervisetoodetes. Kunagi aastaid tagasi ma juhuslikult sattusin mingile lehele, kus pakuti mangeetilist veefiltrit. Siis ma ei suutnud sellesse uskuda. Liiga lihtne. Nüüd kus ma olen hakanud aru saama, et magnetis on palju rohkem kui me praegu oleme võimelised mõistma, on tahtmine seda proovida. Asjad mis praegu huvitavad on veefilter ja auto kütusefilter. Hetkel leidsin sellised ühest Hiina tehasest. Sealt on mõistlik tellida vähemalt 5 komplekti, muidu on transpordi kulu kolm korda suurem kui filtrite hind.

Kui see tundub ka sulle huvitav anna palun teada. Hea meelega telliks need filtrid kellegiga koos.




15 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page